Author
Department of Marketing, University of Strathclyde, Scotland
Abstract
Keywords
Main Subjects
Article Title [فارسی]
Author [فارسی]
این نوشتار به اهمیّت تحقیقات غیر غربی در بهسازی تولید دانش در مطالعات کسب و کار و مدیریت (به طور کلی) و بازاریابی (به طور تخصصی) میپردازد و تاکید میکند که تولید دانش در دورهی جهانی شدن مستلزم همکاریهای جدی، اخلاقی و سازنده بین نویسندگان و منتقدان مقالههای علمی است. با استفاده از مجله ی ایرانی مطالعات مدیریت به عنوان نمونه، نویسنده تاکید میکند که در این برهه از زمان (که در آن رتبه بندیهای غرب – محور مجلههای علمی به گونه ی فزایندهای تعیین کننده ی کیفیت تولید دانش محسوب می شوند) بالا بردن کیفیت مقالههای علمی که خاستگاه آنها بافتهای زمینههای غیرغربی است می تواند به طور موثر نظر محققان را در سراسر جهان به ارزش دانش تولید شده در جهان غیر غربی معطوف کند. بر همین پایه و به منظور برداشتن گامهای جدی برای بالا بردن هر چه بیشتر کیفیت این مجلّه (و سایر مجلّههای نوپا یا در حال ظهور) برخی پیشنهادهایی عملی ارائه می شود که میتواند برای نویسندگان و منتقدین مقالههای علمی مفید باشد.
Keywords [فارسی]