The Rational View of Product Innovation: A Critical Investigation

Authors

1 استادیار دانشکده مدیریت دانشگاه فنی امیرکبیر، تهران، ایران

2 کارشناسی ارشد مدیریت دانشگاه فنی امیرکبیر، تهران، ایران

Abstract

This paper seeks to trace some of the roots and problems of the rational view of innovation. Concentrating primarily upon product innovation, we point out that the eighteenth century notion of social progress in the light of reason has gradually given an enormous impetus to a rational view of product innovation in modern organizations. We summarize several decades of research into management of product innovation from the rational approach, compressing and characterizing the literature by six-key policies, best practices or metaphors. The paper discusses some of the issues and problems concerning the rational approach and finally concludes with proposals for future studies.

Article Title [فارسی]

دید منطقی در نوآوری تولید محصول: بررسی انتقادی

Authors [فارسی]

  • هومن عطار 1
  • سید محمد شهابی 1
  • سپیده نصیری 2
Abstract [فارسی]

این مقاله به ریشه‌ها و مسائل نوآوری سازمانی از دیدگاه منطقی و خردگرا می‌پردازد. بطور خصوص در رابطه با تولید محصول جدید بحث می‌شود که فلسفه فکری آن در حقیقت به قرن 18 و ایده پیشرفت اجتماعی برمی‌گردد، جایی که جوامع برای پیشرفت و توسعه بیشتر اقدام به طراحی روش‌های منطقی برای ایجاد علم و فناوری شدند. مقاله دهه‌ها ادبیات تحقیقی بر روی تولید محصول را مرور، فشرده و در 6 متافور دسته‌بندی می‌نماید. در نهایت نیز نتیجه و پیشنهاداتی برای تحقیقات آینده ارائه می‌شود.