Return and Assessment Perception of Assesses under VAT

Authors

1 استادیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه آسام، آسام، هند

2 استادیار دانشکده دختران لوهیا، آسام، هند

Abstract

The objective of the present study is to identify similarity and dissimilarity in the perception of the taxpayers regarding the returns and assessment aspects under VAT in Assam and to locate the issues of similarity and differences in the perception. The study is based on the primary data collected from the taxpayers of Tinsukia town of Assam by the means of questionnaire. It is found that the perception of the taxpayers regarding the returns and assessment aspect is equally divided, favorable for certain aspects and unfavorable for certain aspect. Thus, there is a need for social marketing tool to educate the taxpayers in respect of the items of which their perception is unfavorable.

Article Title [Persian]

درک مالیات دهندگان ازاظهارنامه مالیاتی و ارزیابی مالیات بر ارزش افزوده

Authors [Persian]

  • رنجیت سینک 1
  • سویتی آگاروال 2
Abstract [Persian]

هدف از این پژوهش، شناسایی تشابه و تفاوت موجود در درک مالیات دهندگان از ابعاد اظهارنامه مالیاتی، ارزیابی مالیات بر ارزش افزوده و کشف مسائل مربوط به شباهت‌ها و تفاوت‌های موجود در درک مالیات دهندگان در شهر آسام است. مطالعه بر اساس داده‌های اولیه مالیات دهندگان شهر آسام و با استفاده از پرسشنامه جمع آوری شده است. طی تحقیق به عمل آمده این نتیجه به دست آمد که درک مالیات دهندگان از اظهارنامه و ارزیابی به طور مساوی تقسیم شده است: نسبت به بعضی جوانب مطلوب، و نسبت به جوانب دیگر نامطلوب. بنابراین، نیاز به ابزار بازاریابی اجتماعی برای آموزش مالیات دهندگان در زمینه موارد نامطلوب وجود دارد.