Authors
1 Department of Educational Management, Sari Branch, Islamic Azad University, sari, Iran
2 Department of Educational Management, Neka Branch, Islamic Azad University, Neka, Iran
3 PhD student of Educational Management, Sari Branch, Islamic Azad University, Sari, Iran
4 M.A of Educational Management, Sari Branch, Islamic Azad University, Sari, Iran
Abstract
Article Title [Persian]
Authors [Persian]
هدف از انجام این پژوهش، بررسی کیفیت خدمات دانشگاههای آزاد اسلامی مازندران بود. این پژوهش توصیفی و از نوع پیمایشی است. جامعه آماری شامل کلیه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران بود که از این میان، 373 دانشجو به روش نمونهگیری تصادفی طبقهای به عنوان نمونه انتخاب شدند. دادهها با استفاده از پرسشنامه استاندارد سروکوآل جمعآوری گردید. تحلیل دادهها با استفاده از آزمون t گروههای همسان و آزمون فریدمن انجام شد. یافتههای پژوهش نشان داد که بین انتظارات و ادراکات دانشجویان، در تمامی ابعاد پنجگانه کیفیت خدمات سروکوآل، تفاوت معناداری وجود دارد و در تمام موارد انتظارات دانشجویان در سطحی بالاتر از ادراکات قرار داشت. همچنین مقایسه ابعاد پنجگانه نشان داد که درک دانشجویان از کیفیت خدمات دریافتی یکسان نیست، به طوریکه بالاترین کیفیت خدمات دریافتی را در بعد ملموس و پایینترین را در بعد همدلی میدانستند.