Document Type : Research Paper
Authors
Faculty of Literature & Humanities, Department of Management, University of Guilan, Rasht, Iran
Abstract
Keywords
Article Title [فارسی]
Authors [فارسی]
استراتژی نوآوری اساس موفقیت نوآوری و بهبود عملکرد است. مقاله حاضر، مدلی مربوط به مهمترین استراتژیهای نوآوری را که تأثیر بسزایی بر عملکرد صنایع دارند، ارائه میدهد. سپس، به بررسی روابط میان استراتژیهای نوآوری و توسعه و تنوع عملکرد میپردازد. بدین منظور، یک مطالعه تجربی در صنعت ساختمان ایران انجام گرفت، و دادههای میدانی جهت بررسی اهداف تحقیق از 7 نهاد متوّلی صنعت ساختمان و 93 شرکت کوچک و متوسط فعال در صنعت، با ابزار پرسشنامه گردآوری شد. یافتهها نشان داد که استراتژیهای نوآوری نظیر پیشرو، تحلیلگرانه، آیندهنگرانه و تهاجمی به ترتیب بر توسعهی عملکرد صنعت تأثیر میگذارند. همچنین، استراتژیهای پیشرو، ریسکی و آیندهنگرانه از اثرگذارترین استراتژیهای نوآوری بر تنوع عملکرد هستند. نتایج این مطالعه پیشنهاد میکند که سیاستگذاران صنعت ساختمان و مدیران عالی شرکتها بایستی استراتژیهای نوآوری پیشرو و آیندهنگرانه را بطور همزمان با چشمانداز صنعت و شرکتها پیوند داده و زمینه را برای پیادهسازی آنها در سراسر صنعت فراهم آورند.
Keywords [فارسی]