Document Type : Research Paper
Authors
1 Associate Professor, Department of Management, Ferdowsi University of Mashhad, Iran
2 . Master of Business Administration, Ferdowsi University of Mashhad, Iran
3 Master of Business Administration, Ferdowsi University of Mashhad, Iran
Abstract
Keywords
Article Title [Persian]
Authors [Persian]
چالش اصلی مدیران برند درک بهتر رابطه بین سازههای برند و وفاداری مشتری است. یافتههای محققان نشان می دهد که هویت برند نقش کلیدی در مدیریت برند دارد. هدف این مقاله بررسی تاثیر هویت برند و تعیین هویت آن بر وفاداری از طریق ارزش ادراک شده، اعتماد و رضایت مشتری است. برای آزمون فرضیهها، پرسشنامه ای بین مشتریان تلفن همراه در مشهد، شهری در شمال شرق ایران، توزیع شد. دادههای جمع آوری شده تحت تحلیل همبستگی و مدل تحلیل مسیر قرار گرفتند. نتایج نشان می دهد که هویت برند و تعیین هویت برند تاثیر غیر مستقیم بر وفاداری به برند از طریق ارزش، اعتماد و رضایت دارند. مقاله نتیجه گیری می کند که دیدگاه هویت اجتماعی، وقتی با دیگر دیدگاههای موجود ترکیب شود، می تواند در پیش بینی مکانیزمهای وفاداری به برند مفید باشد.
Keywords [Persian]