Document Type : Research Paper
Authors
Department of Management, School of Administrative Sciences and Economics, University of Isfahan, Iran
Abstract
Keywords
Main Subjects
Article Title [Persian]
Authors [Persian]
امروزه، بررسی تأثیرتواناییهای تاکتیکی بازاریابی بر عملکرد مالی شرکتها یکی از مهمترین اولویتهای پژوهش بازاریابی مطرح شده است. از سوی دیگر، نتایج پژوهشهای انجام گرفته در حوزة دانشگاهی در ارتباط با موضوعی خاص معمولاً متضاد است. فراتحلیل رویکردی پژوهشی است که به پژوهشگران کمک مینماید به ترکیب مناسبی از نتایج سازگار و ناسازگار پژوهشهای انجام یافته در گذشته دست یابند. با وجود پژوهشهای مختلف، چنین تضادی نیز در زمینة ارتباط بین تواناییهای تاکتیکی بازاریابی و عملکرد مالی مشاهده میشود. بنابراین، هدف این پژوهش ارائه و آزمون مدل جامع ارتباط بین تواناییهای تاکتیکی بازاریابی و عملکرد مالی با بهکارگیری رویکرد فراتحلیل است. نتایج به دست آمده نشان میدهد که تواناییهای میان وظیفهای و پویای بازاریابی بر عملکرد سازمانی تأثیرگذارند. اما ارتباط معناداری بین تواناییهای تخصصی بازاریابی و عملکرد سازمانی مشاهده نشد. همچنین، عملکرد مشتری و بازار تأثیری مثبت بر عملکرد مالی شرکتها داشتهاند.
Keywords [Persian]