Document Type : Case study
Authors
1 Assistant Professor, Faculty of Management & Accounting, Farabi Campus University of Tehran, Iran
2 Ph.D. student in Organizational Behavior, SpecialtyDoctorate Center of Payame Noor University, Tehran, Iran
3 MA in Executive Management, Faculty of Management & Accounting, Farabi Campus University of Tehran, Iran
Abstract
Keywords
Article Title [فارسی]
Authors [فارسی]
این تحقیق که با هدف بررسی اثربخشی دوره های آموزشی ضمن خدمت در بخش عمومی انجام گرفته است، نتیجة
بررسی یافته های حاصل از دورة آموزش اصلاح فرایندها در سازمان های عمومی استان کرمانشاه است. بدین منظور 38
نفر از کارکنان 90 سازمان بخش عمومی )اعم از دولتی و غیردولتی( 07 فرایند را به عنوان نمونه طی دوره در قالب
تیم های مختلف بررسی علمی کردند. در پایان، میزان کاهش در تعداد فعالیت های هر فرایند، زمان انجام موردنیاز برای
انجام فرایند و مسافت طی شده در هر فرایند شاخص های اثربخشی دورة آموزشی درنظر گرفته شد و در جدولی تهیه و
در بخش نتایج تحقیق ارائه گردید. برای جمع آوری اطلاعات، فرم هایی طراحی و شرکت کنندگان طی 9 روز دورة
آموزشی تکمیل شد. نتایج آزمون های آماری حاکی از اثربخشی دورة آموزشی و عدم تأثیر شرایط بر نتایج اصلاح
فرایندها بود. به علاوه، با انجام آزمون های جانبی، روند بهبود زمان و مسافت با بهبود تعداد فعالیت های فرایند بررسی
شد که نشان داد در اصلاح هر فرایند باید به توازن و هماهنگی بهبود این سه شاخص به طور هم زمان توجه کرد.
Keywords [فارسی]