Document Type : Research Paper
Author
Assistant Professor, University of Lahore, Rawalpindi, Pakistan
Abstract
Keywords
Main Subjects
Article Title [فارسی]
Author [فارسی]
بر اساس ادبیات تحقیق، ارزش ادراک شده در توضیح تصمیم به خرید مصرف کنندگان سهم بسزایی ایفا می کند. لذا، در
فرایند ترویج مصرف محصولات سبز باید تلاش شود از طریق افزایش ارزش ادراک شده، نگرش مثبت در مصرف کننده
ایجاد شود. پژوهش حاضر تلاش دارد رابطة بین نگرش مشتری، ارزش ادراک شده و محصولات سبز را بررسی کند.
نمونة آماری متشکل از 911 پاسخگوی دارای تحصیلات است. متغیرها با استفاده از پرسشنامة محقق ساخته و مبتنی
بر پژوهش های گذشته سنجش شده است. داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS تحلیل شد. برای بررسی فرضیه ها از
ضریب همبستگی، آزمون t و تحلیل واریانس استفاده شده است. نتایج حاکی است حداقل در یک کشور در حال توسعه،
نگرش مثبتی به محصولات سبز وجود ندارد و ارزش ادراک شدة آن ها پایین است. هیچ رابطة معناداری بین نگرش،
ارزش ادراک شده و محصلات سبز وجود ندارد.
Keywords [فارسی]