Document Type : Research Paper
Authors
Department of Industrial and Financial Management, Faculty of Management and Accounting, College of Farabi, University of Tehran, Tehran, Iran
Abstract
Keywords
Main Subjects
Article Title [Persian]
Authors [Persian]
بازیپردازی آموزشی و آموزش بازیوار، رویکرد جدیدی است که باعث تحول گستردهای در حوزه آموزش شده و امید اثربخشی یادگیری را افزایش دادهاست .کاربران بازیهای رایانهای در واقع بازیگرانی هستند که بر اساس ویژگیهایشان به انواع مختلف تقسیمبندی میشوند. از طرف دیگر این بازیگران دارای سبکهای یادگیری متفاوتی هستند. برای رسیدن به کارایی حداکثری در طراحی یادگیری بازیوار، میتوان ارتباط بین نوع بازیگری فرد و سبک یادگیری او را تعیین و سپس از این ارتباط در طراحی مکانیکهای بازیپردازی (گیمیفیکیشن) در حوزه آموزش استفاده کرد. در این پژوهش، ارتباط میان نوع بازیگر بر اساس مدل هگزاد اسکیل و ابعاد مدل سبک یادگیری فلدر و سیلورمن بررسی شدهاست. به این منظور دادههای تحقیق از 121 نفر از دانشجویان دانشگاههای استان قم جمعآوری شد. پس از تحلیل نتایج با استفاده از جدول توافقی و آزمون کایاسکوئر پیرسون، پنج فرضیه از ده فرض توسعهدادهشده تایید گشت و ارتباط میان برخی ابعاد سبک یادگیری و نوع بازیگر مورد پذیرش قرار گرفت که میتواند راهنمای طراحی اثربخشتر مکانیکهای بازیپردازی باشد.
Keywords [Persian]