A Systematic Literature Review of the Organizational Voice

Document Type : Review article

Authors

1 PhD candidate, Department of Administration Management, Faculty of Economics, Management & Accounting at Yazd University, Iran

2 Assistant Professor Of Accounting, Management, Economic Department, Faculty of management, University of Yazd., Yazd, Iran

Abstract

This paper aims to investigate the related literature on employee voice to propose an integrated concept of employee voice across different management areas, e.g., human resources, industrial relationships, and organizational behavior. The initial search provided 115 papers; however, the final investigation was conducted on 49 articles drawn from organizational behavior. Despite the variety of conceptualization of employee voice in different management disciplines, there is no evidence on different voice mechanisms as an integrated concept. The research method is a systematic review of articles based on the Wetten framework in the 1970-2019 time efficiency of employee voices in different management areas. This systematic literature review concludes that employee voice research contributes to understanding voice behavior. This study also highlights some domains, such as understanding the concept of employee voice upon which future research can be built.

Keywords

Main Subjects


Article Title [فارسی]

مروری بر ادبیات سیستماتیک آوای سازمانی

Authors [فارسی]

  • الهه حسینی 1
  • مهدی سبک رو 2
1 دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی، دانشگاه یزد
Abstract [فارسی]

این مقاله با هدف بررسی ادبیات مربوط به آوای کارکنان برای پیشنهاد یک مفهوم تلفیقی از آوای کارکنان در زمینه های مختلف مدیریتی به عنوان مثال ارائه شده است. منابع انسانی ، روابط صنعتی و رفتار سازمانی. در جستجوی اولیه 115 مقاله ارائه شد. با این وجود ، تحقیقات نهایی بر روی 49 مقاله از رفتار سازمانی، مدیریت منابع انسانی و غیره انجام شد. علی رغم تنوع ایده پردازی آوای کارکنان در رشته های مختلف مدیریتی ؛ هیچ مدرکی در مورد مکانیسم های مختلف صدا به عنوان یک مفهوم یکپارچه وجود ندارد. روش تحقیق یک مرور سیستماتیک مقالات مبتنی بر چارچوب وتن در کارایی زمانی 1970-2019 صدای کارکنان در حوزه های مختلف مدیریت است. این مرور سیستماتیک ادبیات نتیجه می گیرد که تحقیقات آوای کارکنان به درک رفتار آواهمانطور که قبلاً گفته شد کمک می کند. این مطالعه همچنین حوزه هایی مانند درک مفهوم آوای کارکنان را که می توان بر اساس آن تحقیقات آینده را ایجاد کرد ، برجسته می کند.

Keywords [فارسی]

  • آوای کارکنان
  • مدیریت منابع انسانی
  • رفتار سازمانی
  • روابط صنعتی