Participation in the crowdsourcing of marketing activities with a dynamic approach

Document Type : Research Paper

Authors

Department of Management, Faculty of Social Sciences and Economics, Alzahra University, Tehran, Iran

Abstract

Despite the fact that the concept of crowdsourcing is extensively employed by scholars, but the dynamic interactions between crowd and crowdsourcer have been received scant attention. This article aims to explore successful drivers of crowdsourcing platforms by considering the role of both main sides, meaning crowd and crowdsourcer. The current study develops a marketing-crowdsourcing model and exploring the dynamic association between identifying variables. In the proposed model, different scenarios were considered to explore the effective mechanism for reinforcing crowd/ crowdsourcer to participate in the crowdsourcing of marketing activities. By using system dynamics relationships, casual loops, and stock and flow diagrams, this study proposes a framework for crowdsourcing of marketing activities.

Keywords

Main Subjects


Article Title [فارسی]

مشارکت در جمع سپاری فعالیت های بازاریابی با رویکردی پویا

Authors [فارسی]

  • نسرین ماه آورپور
  • معصومه حسین زاده شهری
  • محمد علی بابایی زکیلکی
  • ندا عبدالوند
دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی،دانشکده علوم اجتماعی و اقتصادی، دانشگاه الزهرا، تهران، ایران
Abstract [فارسی]

علی رغم این واقعیت که مفهوم جمع سپاری توسط دانشمندان بطور گسترده ای مورد استفاده قرار گرفته است ، اما تعاملات پویای بین جمع و جمع سپار بسیار کم مورد توجه قرار گرفته است. هدف این مقاله کشف عوامل تأثیرگذار در موفقیت سیستم های جمع سپاری با در نظر گرفتن نقش هر دو طرف (جمع و جمع سپار) است. مطالعه حاضر یک مدل جمع سپاری بازاریابی را با ایجاد ارتباط پویا بین متغیرهای شناسایی شده توسعه می دهد. در مدل پیشنهادی ، سناریوهای مختلفی در نظر گرفته شده است تا مکانیزم موثر برای تقویت جمع/ جمع سپار به منظور مشارکت در جمع سپاری فعالیتهای بازاریابی مورد بررسی قرار گیرد. با استفاده از رابطه دینامیکی سیستمها ، حلقه های علی و نمودار نرخ و حالت، این مطالعه چارچوبی را برای جمع سپاری در زمینه فعالیتهای بازاریابی ارائه می دهد.

Keywords [فارسی]

  • چارچوب جمع سپاری بازاریابی
  • پویایی سیستم ها
  • مشارکت جمع