Author
Babol Rahe Danesh Higher Education Complex, Babol, Iran
Abstract
Article Title [فارسی]
Author [فارسی]
بهدلیل اهمیت انکارناپذیر رضایت شغلی و بهخاطر نتایج بسیار مهم آن از جمله کاهش غیبت کاری و استعفا، ارتقا سلامت شخصی و اجتماعی و مهمتر از همه، نقش آن در دستیابی به اهداف سازمانی، این تحقیق بهدنبال مطالعه شش عامل اجتماعی تاثیرگذار بر رضایت شغلی کارکنان از جمله: عقیده کارکنان، حقوق و مزایا، مشارکت در تصمیمگیری سازمانی، امنیت شغلی، تعامل با همکاران و تأمین نیازهای پایه کارکنان میباشد. جامعه آماری این تحقیق، کارکنان اداره بیمه خدمات درمانی در ساری بوده و پرسشنامه بین آنها توزیع شده است. نتایج این تحقیق نشان داده است که همبستگی مثبت و معناداری بین تمامی عوامل اجتماعی تاثیرگذار وجود دارد و براساس آزمون رگرسیون چندگانه، این عوامل تأثیر معناداری بر رضایت شغلی دارند. علاوه بر این،یافتههای این تحقیق نشان داده است که عقیده کارکنان در ارتباط با شغل خود، بیشترین تأثیر را بر رضایت شغلی آنها دارد.