Document Type : Research Paper
Authors
1 Ph.D. Student of Behavioral Management; Ferdowsi University of Mashhad; Faculty of Economic and Administrative Sciences
2 Assistant Professor of Industrial Management; Imam Sadiq (as) University; Faculty of Islamic Sciences and Management
Abstract
Keywords
Main Subjects
Article Title [Persian]
Authors [Persian]
زنجیرة کارمند- مشتری- سود، یکی از خطوط راهنمای موفقیت سازمانها در چرخة زندگی آنهاست. آنگونه که مشخص شده است، بین نگرشها و رفتارهای کارکنان، رفتارهای کارکنان و برداشتهای مشتریان، و برداشتهای مشتریان و رشد درآمد شرکتها رابطهای قوی وجود دارد. عواملی نیز در خارج از این زنجیره وجود دارند که بر فرایندهای تعاملی عناصر آن اثر میگذارند. یکی از این عوامل، قابلیت فناوری اطلاعات است. در این پژوهش، با استفاده از تکنیک مدلسازی معادلات ساختاری، اثر قابلیت فناوری اطلاعات بر زنجیرة کارمند- مشتری- سود مدلسازی شد. نوآوری فرایند خدمات نیز متغیر میانجیگر بین قابلیت فناوری اطلاعات و زنجیرة کارمند- مشتری- سود استفاده شده است. این مهم، بر پایة دادههای کمّی گردآمده از نمونهای 212تایی از کارکنان سازمان فنی و حرفهای شهرستان مشهد انجام گرفته و نتایج پژوهش در راستای حمایت از مدل پیشنهادی قرار داشت. بهطور خاص، رابطة قابلیت فناوری اطلاعات و نوآوری، فرایند خدمات با عناصر زنجیرة کارمند- مشتری- سود، و اثر اهرمی آنها برای تسهیل حرکت سازمانها در امتداد این زنجیره بهلحاظ آماری تأیید شد.
Keywords [Persian]