Document Type : Research Paper
Author
MS in Business management Faculty of Social Science and Economics; Shahid Chamran University; Ahvaz, Iran
Abstract
Keywords
Main Subjects
Article Title [فارسی]
Author [فارسی]
هدف این مطالعه تحلیل هم زمان تأثیر فرهنگ شرکت و گرایش بازار بر عملکرد شرکت های صنعتی تولیدی کوچک و
متوسط است. در این مطالعه برای ارزیابی فرضیات پژوهش از روش پیمایش مقطعی و مدل یابی معادلات ساختاری
مبتنی بر واریانس استفاده شده است. نمونه های مورد بررسی با استفاده از روش نمونه گیری لایه ای از صنایع نفتی و
تخصصی تولیدی گردآوری شده و متشکل از تعداد 930 مدیر اجرایی و بازاریابی شرکت های کوچک و متوسط صنعتی
فعال در ایران است. نتایج نشان می دهد مسیر کلاسیک فرهنگ-گرایش بازار- عملکرد مشتری- عملکرد مالی تنها
مسیر معنادار و مثبت در این شرکت هاست و تأثیر مستقیم فرهنگ و گرایش بازار بر عملکرد مالی تأیید نشد. ارزش این
مقاله به اطلاعاتی منحصربه فردی برمی گردد که از تأثیر فرهنگ و گرایش بازار در کسب وکارهای کوچک و متوسط در
مقایسه با شرکت های های بزرگ تر در اختیار قرارمی دهد .
Keywords [فارسی]